Een man met een plan (hopeloos verkikkerd, 1)


[Vanaf 11 januari tot en met 14 februari exclusief bij de theetante: de eerste blognovelle "Hopeloos verkikkerd" met quasi dagelijks een aflevering!]

Maak kennis met Ferdinand. Hij ziet er een beetje streng uit, maar valt eigenlijk best mee. In elk geval: het is een man met een missie! Zijn goede voornemen voor 2012 is immers "een lief vinden voor Valentijn". Want, op een dag vol hartjes, suikergoed, ballads en ander gezwijmel helemaal alleen zijn, dat ziet hij hoegenaamd niet zitten. Bovendien krijgt hij ook eens graag een Valentijnsgeschenk! Maar, zal het hem lukken...???

Vandaag zei Ferdinand: dedorie, er zijn al 11 dagen om en ik heb nog geen stap verder gezet richting de vrouw van mijn leven. Er resten mij nog iets meer dan 30 kalenderblaadjes om mijn doel te bereiken. Ik zal er nu dus dringend aan moeten beginnen. Maar eerst nog even bezinnen, voor ik verder ga...

[NVDR: Met dank aan de Druivelaar, theetantes favoriete kalender! Dankzij dit uiterst nuttige instrument kan zij vriend en vijand dagelijks verrassen met informatie over het tijdstip der zonsondergang én de beschermheilige van de dag. Tevens kan zij flauwe moppen vertellen, maar dit geheel terzijde]

Reacties

Populaire posts