Welke leesster ben jij? #leesclubleuks





Lezers bestaan in alle soorten en maten. Dikke pillers, kleine fijnproevers, ezelsorenmakers, vingeraflikkers en sensatiezoekers. Ja, leesland heeft een bont gezelschap aan kostgangers, en gelukkig maar. Anders zouden we snel zijn uitgepraat.

De vraag die ik vandaag aan u voorleg is: welk type lezer bent u? Oftewel, wat is uw leesstijl?

En, didactisch als we zijn, gaan we dat eens onderzoeken aan de hand van een handgetekende format: de leesster. Hier kunt u vlotjes op aanduiden wat u denkt over spanning, hoe belangrijk u een sprankelende taal vindt, of heldendom belangrijk is. En misschien bent u wel een inspiratiezoeker of een fantasie-liefhebber? We gaan eens kijken, dit is mijn sterretje:





Sprankelende taal en inspiratie staan hoog op mijn verlanglijstje. Heldendom en spanning zijn niet nodig (ik verdraag nogal veel saaiheid) en fantasie is leuk maar ik hoef niet rond te lezen in een wereld vol gedrochten, elfen en ander bizars, dank u wel. De dochter denkt daar duidelijk anders over:



Haar roze ster is uiteraard vol fantasie. Taal is niet belangrijk merk ik, maar ze wil ook wel wat ideeën opdoen. De zoon daarentegen is meer van de spanning en de helden:



En de echtgenoot? Die tekende ook heel braaf een sterretje, en kijk eens:



Nou, hoe mooi kan je op één lijn zitten?! En het is dus helemaal niet toevallig dat we dezelfde boeken leuk vinden, want we hebben duidelijk dezelfde criteria!

Benieuwd welke leessterren zich in uw omgeving bevinden?  En hoe verschillend de leden van uw leesclub zijn? Ga gerust aan de slag met dit blanco-exemplaar. En als u hem op twitter of instagram deelt met #leesster dan kunnen anderen ook meegenieten!




Reacties

Populaire posts