Doen: je leven in kaart (wéér met printable!)


Op de kaart staat vol weetjes over kaarten en kaartenmakers. Het deeltje over de middeleeuwen doorstond niet helemaal mijn kritische toets. Maar één ding vond ik beslist inspirerend: middeleeuwse kaarten waren vaak niet bedoeld op letterlijk de weg te wijzen, maar wel om eerder spiritueel richting te geven aan een deugdzaam leven. Inclusief zonden en ander gevaar. Wijze raad in kaartformaat dus, en dat komt vandaag de dag vast ook van pas.

Dacht ik, en dus maakte ik, speciaal voor u, weer een tooltje (zo heet zoiets dan), waarmee u dan weer kunt mijmeren over uw leven. En wijze raad kunt doorgeven. O, u kunt met mijn kaartjes echt alle kanten op.

Optie 1
In navolging van één van Garfields hoofdstukken, kunt u een routekaart maken. Waarop u dan enkel de knooppunten aangeeft en het land verder niet tekent. Zo ongeveer:



Man, man, wat is er veel gebeurd tussen mijn studie en mijn dertigste! Hoge pieken en diepe dalen; gelukkig zit ik nu in kalmer vaarwater en heb ik reddingsboeien bij tegenwind tot mijn beschikking.

Optie 2:
Natuurlijk kunt u de kaartjes ook individueel nog even invullen en van commentaar voorzien. Zo noteerde de dochter op het kaartje "tegenwind": als ik op de computer wil (!), maar gelukkig bij reddingsboei het volgende:



Optie 3: (de XL-optie)
Bent u overenthousiast en beschikt u over overdreven veel tijd? Dan kunt u een heuse landkaart maken vol wijze raad aan de achterban. Met bijvoorbeeld te vermijden plekken, valleien van hoop, stromen van inspiratie. Een type kaart dat middeleeuwers zullen herkennen, en waar de makers van de prachtige atlas van de belevingswereld ook mee bezig zijn. Wij zijn bij lange niet zo professioneel als zij. En dus moet u het stellen met deze versie:




Luxe-editie
Dochter en ik vouwden er ook nog mooie doosjes voor, zodat we nog lang kunnen nakaarten!



Wil u zelf aan de slag? Dat treft, want hier kunt u het knip en kleurblad gewoon afdrukken;



Geen dank (maar hopelijk wel véél inzicht!)

Reacties

  1. Eerst vond ik het alleen maar leuk om mee te kijken, maar langzaam maar zeker krijg je mij zo gek dat ik ga printen! En dan maar hopen op véél inzicht ..... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te horen! Veel knip, kleur en inzichtplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je creatief bezig, Theetante! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten